SMTP server smtp.grbox.cz je nově realizován systémem Cloudmark Gateway
firmy Cloudmark, který mimo jiné zajišťuje
účinnou ochranu před přetěžováním serveru nebo
před zneužitím emailových
účtů ke spamování.
Když se vám nepodaří odeslat zprávu z poštovního klienta, webmailu,
skriptu apod., pokuste se nejprve získat chybové hlášení, které se
vrací. Pomocí tohoto hlášení a článku
Konfigurace SMTP serveru - nové
můžete zkusit zjistit, z jakého důvodu byl pokus o odeslání zprávy
neúspěšný. Pokud nevíte, proč je zpráva odmítána, pošlete nám popis
situace spolu s chybovým hlášením v novém tiketu na adrese
podpora.grhosting.cz. Chybové hlášení obsahuje důležité informace, které nám pomohou zjistit pravou příčinu, proč není možné zprávu odeslat.
Zde najdete základní postupy, jak v nejčastěji používaných poštovních
klientech získat chybové hlášení s odpovědí našeho serveru:
MS Outlook 2010
MS Outlook 2007
Outlook Express
Mozilla Thunderbird
Opera Mail
iPad
Webmail
Výchozí emailový klient pro Android
Android K-9 Mail
MS Outlook 2010
Zde jsou dvě možnosti:
1. Odeslání skončí chybou, zobrazí se vyskakovací okno "Průběh odesílání
a přijímání v aplikaci Outlook", po kliknutí s chybovým hlášením.
Jestliže se toto okno nezobrazí, zkontrolujte, zda se ve stavovém pruhu
vpravo dole zobrazil text "Odeslat a přijmout Chyba - klepněte sem". Po
kliknutí na tento text se zobrazí vyskakovací okno s chybou.
Další způsob, jak okno zobrazit, je kliknout na tlačítko Zobrazit průběh v sekci Odeslat/Přijmout.
Po zobrazení okna s chybou klikněte na text chyby, ten se označí.
Stiskněte klávesy Ctrl + C a text zkopírujte (pomocí kláves Ctrl + V) do
tiketu, který vytvoříte na portálu
podpora.grhosting.cz.
2. Do složky Doručená pošta je doručena zpráva od Správce systému s předmětem
Nedoručitelné. Obsah této zprávy prosím zkopírujte do nového tiketu na portálu
podpora.grhosting.cz a pošlete nám ho.
MS Outlook 2007
Zde jsou opět dvě možnosti:
1. Odeslání skončí chybou, zobrazí se vyskakovací okno "Průběh odesílání a přijímání v aplikaci Outlook" s chybovým hlášením.
Jestliže se toto okno nezobrazí, zkontrolujte, zda se ve stavovém pruhu
vpravo dole zobrazil text "Odeslat a přijmout Chyba - klepněte sem". Po
kliknutí na tento text se zobrazí vyskakovací okno s chybou.
Další způsob, jak okno zobrazit, je kliknout na šipku vpravo od tlačítka
Odeslat a přijmout, z menu vybrat
Nastavení pro odeslání a příjem >
Zobrazit průběh ...
Po zobrazení okna s chybou klikněte na text chyby, ten se označí.
Stiskněte klávesy Ctrl + C a text zkopírujte (pomocí kláves Ctrl + V) do
tiketu, který vytvoříte na portálu
podpora.grhosting.cz.
2. Do složky Doručená pošta je doručena zpráva od Správce systému s předmětem
Nedoručitelné. Obsah této zprávy prosím zkopírujte do nového tiketu na portálu
podpora.grhosting.cz a pošlete nám ho.
Outlook Express
Jestliže se nepodaří odeslat zprávu z Outlook Expressu, zobrazí se vyskakovací okno s chybovým hlášením:
V případě, že se Vám toto hlášení nezobrazí, klikněte na text "Chyba" zobrazený v pravé části stavového pruhu.
Obsah chybového hlášení pak prosím zkopírujte do
nového tiketu, který vytvoříte na portálu
podpora.grhosting.cz.
Mozilla Thunderbird
Jestliže pokus o odeslání zprávy skončí neúspěchem, zobrazí se
vyskakovací okno "Výstraha". Text chybového hlášení zkopírujte do nového
tiketu na portálu
podpora.grhosting.cz a pošlete nám ho.
Po kliknutí na tlačítko OK je zpráva přesunuta do složky Odeslaná pošta.
Chcete-li zobrazit chybové hlášení ještě jednou, zkuste zprávu odeslat
znovu.
Opera Mail
Jestliže pokus o odeslání zprávy skončí neúspěchem, zobrazí se
vyskakovací okno "Chyba poštovní aplikace". Text chybového hlášení zkopírujte
do nového tiketu na portálu
podpora.grhosting.cz a pošlete nám ho.
Po kliknutí na tlačítko OK je zpráva přesunuta do složky Pošta k
odeslání. Chcete-li zobrazit chybové hlášení ještě jednou, otevřete
zprávu
a znovu ji odešlete.
iPad
Jestliže pokus o odeslání zprávy selže, zobrazí se vyskakovací okno s chybovým hlášením iPadu.
Protože zobrazené chybové hlášení neobsahuje odpověď od serveru, uveďte
prosím do vašeho popisu situace adresu odesílatele a příjemce a IP
adresu vašeho iPadu (resp iPhonu). Tyto údaje nám odešlete
v novém tiketu na portálu podpora.grhosting.cz.
Webmail
Jestliže pokus o odeslání zprávy skončí neúspěchem, zobrazí se
vyskakovací okno s chybovým hlášením. Text chybového hlášení zkopírujte
do nového tiketu na portálu
podpora.grhosting.cz a pošlete nám ho spolu s emailovými adresami odesílatele a příjemce.
Po zavření systémového dialogu se vrátíte zpět do záložky pro vytváření
nové zprávy. Zprávu můžete uložit do Konceptů, zjistit příčinu, proč
není možné zprávu odeslat, a odeslat zprávu později.
Výchozí emailový klient pro Android
Pokud se klientovi nepodaří zprávu odeslat, nezobrazí se žádné chybové
hlášení, zpráva je přesunuta do složky Pošta k odeslání. V náhledu
zprávy je zobrazena ikona s červeným trojúhelníčkem.
Pro dohledání příčiny, proč není možné zprávu odeslat, zjistěte prosím
IP adresu vašeho mobilu (např. na adrese whatismyip.com) a pošlete nám
ji spolu s adresou odesílatele a příjemce v novém tiketu (na portálu
podpora.grhosting.cz).
Android K-9 Mail
Pokud se klientovi nepodaří zprávu odeslat, zobrazí se v oznamovací oblasti text "Selhalo odeslání některých zpráv".
Tažením z oznamovací oblasti zobrazíte podrobnosti s chybovým hlášením v dolní části:
Text chybového hlášení nám prosím přepošlete spolu s IP adresou vašeho
mobilu (zjistíte na whatismyip.com) a adresou odesílatele a příjemce v
novém tiketu nea portálu
podpora.grhosting.cz.